Saturday, July 7, 2012

FILZAH FASIHAH~WELCOME TO THE WORLD

Pergi melawat anak buah aku yang baru di Klang.Ayah ikut sama.FILZAH FASIHAH adalah nama yang aku pilih bagi puteri kecil itu untuk diamendukungnya hingga hujung nyawa.Tafsiranmakna:jiwa yang fasih..

Filzah fasihah sudah mencecah usia sebulan. Anak buah aku yang ke3 ni agak berbeza dari yang lain.Sejak dari aku datang sampailah aku nak balik,dia langsung tak menangis.Leka memerhati sekeliling.Sebak hati bila bila tengok muka dia.Aku jadi terfikir, macamanalah untuk dia membesar dalam keadaan sempurna kalau perbelanjaan harian juga kurang mencukupi.Moga jalan untuk ibu ayahnya beroleh rezeki sentiasa ada.

Kata doktor, tulang anak buah aku tu halus.Mudah patah sebab masa dalam kandungan,dia tak dapat kalsium yang mencukupi untuk bina sel-sel tulang.Diatas kekurangan tersebut,moga Allah akan membekalkan si puteri kecil ini dengan kekuatan yang luar biasa dalam meniti hari2 dewasa yang bakal dilaluinya.

Tak terlintas dek akal  apa yang akan terjadi pada masa depannya.Tapi aku berharap,andai aku dapat menjaganya satu hari nanti, aku akan mendidiknya untuk menjadi seorang muslimah yang baik dan mampu mengemudi hidup walaupun berada ditengah ombak kehidupan.

Makcik titipkan doa buat Fasihah moga apabila besar kelak, fasihah mampu menjadi muslimah yang terbaik bahkan jauh lebih baik dari segala wanita yang ada di atas muka bumi ini.FILZAH FASIHAH, selamat datang ke dunia.. 

2 comments:

Anonymous said...

tgn........

AHKIALUZ said...

syukran atas teguran.gambar telah dikaburkan.jazakallahhu khairan kasira..

Post a Comment