Tuesday, July 24, 2012

AHLAN WA SAHLAN YA RAMADHAN..

Salam ramadhan buat semua.Moga kekal dalam iman dan ihsan.Dah 3 malam aku tak buat solat tarawih.Sayu jugak hati tapi belum rezeki.Insyaallah,selesai halangan, aku akan laksanakan apa yg sepatutnya aku perbuat..

Sejak masuk ramadhan, tak putus2 aku mimpi sampai terlajak tido jam 7 pagi. Ya Allah, aku harap aku tak terus dan terus mimpi lagi.Kalau ada doa yg aku mahu Allah angkat kelangit ramadhan ini , doa tu hanya 3. Pertama, ya Allah, KAU kurniakanlah setiap apa yg terbaik dari segala yang terbaik buat mak dan ayah dunia akhirat. Kedua, Ya Allah, hilangkanlah bayangan yang pernah hadir dalam hidup aku 3 tahun dulu untuk selama2nya sepertimana KAU hilangkan yang sebelumnya kerana aku tidak pernah berharap untuk melihatnya lagi walaupun walaupun hanya sekadar sebujur jasad kaku. Ketiga, Ya Allah, jika KAU matikan aku, matikanlah aku dalam sebaik2 pengakhiran. Jika satu pun dari doaku tidak diterima untuk Ramadhan kali ini kerana ketidakredhaan aku diatas aturanMu..aku bertaubat ya Allah.Ampuni aku wahai Sang Pencipta kasih sayang.Campakkanlah ketenangan dalam segenap ruang agar aku menjadi manusia yang mengerti tentang kasih sayang dan kerdhaan diatas tiap2 kejadianMu.

Ramadhan dulu sebuah ramadhan yg penuh dengan kisah.Begitu juga ramadhan kali ini.Punya kisah tersendiri.Hati sayu teringat pada Almarhumah teman, Nazariah Zakaria yang mungkin saat ini sedang bergembira bersama Sang Penciptanya. Sudah 2 tahun Nazariah pergi bersama kenangan dan sudah 2 tahun juga Nazariah tidak dapat bertemu ramadhan.Sedang kita?Hayat kita belum tentu ada di permulaan syawal.Siapa tau kalau kita adalah calon yang terpilih untuk menyusulinya ramadhan ini.Wallahhua’lam.

Aku insan yang selalu berbuat dosa.Mungkin aku perlu pada penghijrahan rohani dan fizikal.Moga saja ramadhan kali ini menjadi pemula pada sebuah penghijrahan.Doakan aku.Siapa tau kalau suatu hari nanti aku bisa menjadi muslimah sejati, isteri yang solehah, juga ibu yang mithali.menunjuk ajar pada zuriatku tentang islam, iman dan ihsan supaya mereka tidak terjatuh dalam jurang hina.

Ahlan wa sahlan ya ramadhan.Moga ini bukan pengakhiran bahkan permulaan menjadi seorang insan yang lebih baik dari sebelumnya.Y a Allah, janganlah KAU matikan diri ini sehingga aku mencapai tahap taubat yg sempurna untuk bertemuMu.Amin ya Allah, Amin Ya Rahman, Amin Ya Rahim.Amin, Amin, Amin Ya Rabbal Alamin..

1974311188

2 comments:

Lukluk Baidoa said...

amalkan istighfar ^_^

rindu dariku Mici
miss_michi[at]yahoo.com
da smpai mlysia da nie

AHKIALUZ said...

syukran kasir dik.bagi no fon michi.nanti akak kol.insyaAllah,ada jodoh..kt jumpa nanti.biiznillah..

Post a Comment