Saturday, June 2, 2012

BERINGAT DAN BERWASPADA..


Malam tadi berlaku satu peristiwa yang tak mungkin aku lupakan sepanjang hidup. Kamar mandi aku diceroboh oleh camera enset manusia bertopengkan syaitan!

Peristiwa berlaku sekitar jam 7.40 malam tadi waktu aku tengah bersihkan diri sebelum solat maghrib. Yang aku jadi perasan kehadiran camera nset tu sebab aku terbau rokok yang sangat kuat.Secara automatik aku terpandang lubang kecil yang ada pada tirai tingkap dan ternampak camera dan mata manusia syaitan tu.Aku terus menjerit sambil berlari keluar dari bilik air,menggagahkan jari patah yang sangat sakit.Hampir nak terjatuh waktu tu sebab dah mula pitam.

Tanpa berlengah,aku kol polis.Tapi yang jadi masalah sebab polis tu tak tau kat mana rumah aku.Puas dia mencari.Lepastu dia kol, tanya KLU tentang rumah. Sampai2 aje kat rumah,polis tu terus cakap ‘kenapa tak cakap rumah Ustaz Bakhtiar? Puas sy pusing2 dok mencari rumah 210’. Lepastu polis terus pergi kat tempat kejadian.Polis tanya samaada aku ada syak sesiapa.Aku kata takde sebab aku tak bercampur dengan orang2 kat tempat aku ni.Jadi aku tak tau.Dia kata lagi, yang dia pelik macammana orang tu boleh tau masa2 aku bersihkan diri? Lepastu dia tanya spesifik tentang masa. Mak bagitau mmg rutin harian aku bersihkan diri malam hari.Polis tu mengangguk.

Sebelum beredar,polis tu pesan suruh aku datang buat report rasmi dekat balai polis arini.Polistu jugak suruh aku paku papan pada tingkap yang ternganga tu.Dia akan suruh MPV buat rondaan.Tak lama lepas polis tu balik..aku terima mesej ‘Zu, kuatkan semangat tu.baru ada keyakinan.Lain kali pastikan semua lubang yang ada ditutup untuk keselamatan. Pada pengamatan saya, orang tu mengintai sebab perwatakan zu. Zu cantik dan tutup aurat. Mungkin sebab tu orang tu nak tengok sangat. Apapun,jaga diri. Beringat untuk masa akan datang. Suruh ustaz pakukan lubang tu dengan kayu’. Aku jawab ringkas ‘Baik tuan.Terima kasih’.

Pengalaman ni tak mungkin aku lupakan sampai akhir hayat. Besar betul hikmah ADAB dalam islam. Sebab tu islam suruh tutup aurat sepanjang masa walaupun waktu kita mandi.Hikmahnya bagi mengelakkan berlaku perkara2 macam ni.

Adalah berdosa bagi aku mendoakan keburukan bagi orang lain tapi jauh disudut hati,aku lebih berharap Allah menghancurkan tangan si pelaku tu daripada beri hidayah pada dia,sebagai pengajaran pada manusia durjana lain amnya. Hati aku sakit kerana 2 perkara .Pertama maruah.kedua melibatkan jari yang patah (bukan setakat sakit,bahkan bertambah2 sakit).

Apapun,semoga Allah melindungi kami sekeluarga dari kejahatan manusia dan makhluk lainnya. Pada semua sahabat2 muslimah khususnya..pesan saya sila jaga aurat anda walau dimana saja anda berada kerana musuh tak pernah mengenal masa, tempat dan mangsa.Amalkan cara hidup islam yang sempurna.Cukuplah saya seorang melalui detik2 mencemaskan dan mencemarkan ini. Jangan pula ianya terjadi pada kalian dikemudian hari.Sentiasa beringat dan berwaspada. Semoga kalian semua terus berada didalam lindungan dan dakapan Allah.

0 comments:

Post a Comment