Sunday, March 28, 2010

SEMUDAH ITU??

Salam buat semua. Salam pertemuan, salam pengislahan. Hari ini seperti biasa, aku membaca akhbar Utusan Malaysia. Tujuanku tidak lain, untuk mengetahui perkembangan semasa dalam mahupun luar negara. Politik, Dalam Negeri, Wilayah, Parlimen, Mahkamah, Jenayah, Luar Negara-semua aku baca. Selesai membaca ruangan-ruangan tersebut, aku pergi keruangan terakhir iaitu ruangan hiburan. Ruangan yang tak pernah aku baca kecuali pada hari ahad. Kalau minggu lepas aku baca kenyataan Sharifah Sofea mengenai anjing, hari ni aku baca kenyataan Betty Benafe mengenai ‘buah tembikai’ dan ‘kuih apam’. Membaca kenyataan mereka ini, aku jadi terfikir, apakah mereka ini masih layak digelar MUSLIM? Aku tidak tahu apa erti maruah bagi manusia yang bergelar artis ini. Kenyataan Sharifah sofea mengenai anjing, cukup untuk menaikkan temperature mana-mana orang Islam yang membacanya.

‘Ye, saya memang sukakan anjing. Kenapa orang sibuk-sibuk nak pertikaikan? Saya tau pegang anjing tu haram tapi yang penting saya tau apa yang saya kena buat lepas pegang anjing-samak. Jangan ingat saya tak tahu agama..’. SEMUDAH ITU?! Nauzubillahhiminzalik! Sharifah Sofea memang mempunyai banyak rekod buruk . Kenyataan ini berasas. Dari kes berpeluk, bercium dengan teman lelaki (sekarang sudah bergelar suami), teguk arak, merokok dan bermacam kes2 lain. Jika tidak percaya, search saja nama Sharifah Sofea melalui internet di bawah tajuk ‘gambar sosial Sharifah Sofea’ maka anda akan menjumpai bukti seperti yang diperkatakan. Inilah dia manusia yang mengaku islam, yang mengaku tahu mengenai islam namun tidak mengamalkannya. Inilah dia manusia yang membuatkan Islam tampak hina dimata dunia! Yang cuba untuk mencampurkan diantara haq dan batil atas nama hadhari, kemodenan pemikiran! Inilah dia golongan2 yang menghalalkan apa yang terang2an diharamkan oleh Allah! Kalau aku jadi Sharifah Sofea, aku akan buat permohonan untuk menukar nama dan status agama aku di kad pengenalan.huh..!

Bukan hanya Sharifah Sofea, kini Betty Benafe pula bertindak berani memberi pandangan mengenai ‘buah tembikai dan kuih apam’ yang diletakkannya dihadapan umum dengan label ‘untuk tontonan umum sahaja, bukan untuk dijual’. SEMUDAH ITU?! Nauzubillah. Kalau betty jual ‘buah tembikai’ dan ‘kuih apam’ dia tu, aku rasa berlambak orang nak beli. Nak beli bukan untuk disimpan tapi untuk pakai buang. Orang nak beli untuk touch saja, lepas tu go. Memang sesuai dengan Betty. Sekejap mengaji, tutup litup. Lepastu menari, buka selungkup. Yang peliknya tu, dia dengan bangga menyatakan bahawa apa yang dilakukannya bukan satu kesalahan. Masih ISLAMkah? Mana dia ajaran Islam yang ajar buka tutup macam tu? Takkan tak ada sekelumit pun rasa malu dihati? Takkan tak fikir langsung kesannya pada anak2 yang bakal dilahirkan? Cukuplah kita sorang buat maksiat. Jangan biarkan anak2 kita yang tak berdosa terheret sama. Kalaupun tak ada rasa malu dengan manusia, sekurang2nya malu lah pada Allah!

‘Kesan keatas orang yang melakukan perkara haram dan menafikan hukum Allah S.W.T jika dia tidak bertaubat dengan serta merta, maka dia telah terkeluar daripada agama Islam dan jika dia meninggal dunia sebelum sempat bertaubat, maka matinya itu dikira sebagai seorang yang kafir’ (petikan diambil dari laman web http://www.syifa-alhidayah.com ). Aku jadi teringat pada kata2 Wardina, ‘saya takkan izinkan anak2 saya menjadikan artis sebagai idola mereka’. Syabas Wardina. Jangan kata Wardina, aku juga sanggup untuk tidak membelikan TV untuk anak2 aku dimasa depan kalau itulah yang menjadi penyebab pada mereka mendahulukan dunia dan membelakangkan akhirat. Semoga Allah memberi hidayah kepada mereka yang tersesat haluan untuk kembali kepangkal jalan. Moga dipermudahkan segalanya. InsyaAllah. Salam pengislahan buat semua..

-AL HAQIRAH ILALLAH-

0 comments:

Post a Comment