Friday, January 28, 2011

PELLET CHIK DALAM KENANGAN..

Alhamdulillah, Pellet Chik da selamat dikebumikan. Pellet Chik menghembuskan nafas terakhir sebelum aku dan adik aku gi Bahau untuk selesaikan beberapa urusan kelmarin. Dan kami uruskan pengkebumian Pellet Chik selepas balik dari Bahau kerana kesuntukan masa..

Pellet Chik adalah kura2 kecik kesayangan adik aku yang dia bela sejak 4 bulan lepas. Dia sayang sangat2 kat Pellet Chik tuh. Sebelum dia gi China tu pun, dia siap pesan kat aku supaya ganti air Pellet Chik tu 2 kali sehari dan jangan lupa bagi makan ari2. Tapi kan, aku tak cuci pun air dia sebab bucuk. Aku cuci betul2 sehari sebelum adik aku balik Malaysia. Hehehe. Sebenarnya aku ni penggeli + penjijik sikit. Tahap penggeli dan penjijik aku sampaikan kalau anak buah aku si Adawiyah tu be***, aku tinggalkan dia kat situ n panggil adik aku suruh basuh n bersihkan. Adik aku cakap..‘cammanolah kalau ko dah ado anak esok kakcik. Ko nak suruh sapo basuh?’ spontan aku jawab ‘tu lah guno eh suami’. Huhuhu..

Sebab tulah aku tak pernah ada binatang peliharaan. Bukan tak suka tapi kalau bab2 buang air tu, memang aku alah. Beza ngan adik aku nih, dia ni penyayang lebih. Dulu dia bela kucing, pastu ikan. sekarang dia bela kura2 sampai 2 ekor. Kura2 1 lagi nama Pellet Cha. Bayangkan, dia bela Pellet Cha tu dari sekecil duit syiling 50 sen sampai jadi sebesar kuih pau sekarang. Sebabtu masa Pellet Chik meninggal, dia menangis. Aku cite kat ayah, ayah kata ‘macammano tak nangis, anak didik dio..’ ketawa besar aku kat situ. Hahaha..

Aku ade ambik gamba saat2 akhir sebelum Pellet Chik dikebumikan. Jom tengok gamba2 kat bawah ni. Semoga Pellet Chik bahagia dengan alam barunya. Takziah untuk adik bongsu aku..

0 comments:

Post a Comment