Monday, March 14, 2011

SANAH HELWAH YA ZULAIKHA... (^_^)

4hb 3 2011- Genap usia aku 13 tahun. Eh..silap! 23tahun. Hehe. Beerti kurang setahun lagi hayat aku kat dunia ni. Makin singkat rupanya hidup aku ni. Malam ulangtahun kelahiran aku, aku terima banyak ucapan selamat ulangtahun dari adik beradik dan teman2. Ada juga sms yang aku baca dalam keadaan mamai. Almklum, jam pun dah melebihi angka 12 malam.

Ucapan selamat ulangtahun yang paling awal aku terima pada hari Rabu 2hb 3 2011, betul-betul 5 minit sebelum pukul 12 malam. Ucapan tu dihantar oleh seorang teman yang aku kenali 5 tahun dulu. Masa ucapan selamat ulangtahun tu dihantar pada aku, aku membalas dengan kata ‘Terima kasih. Ulangtahun kelahiran saya bukan esok, tapi lusa. Ulangtahun kelahiran saya bukan hari khamis tapi hari jumaat’. Dan ini responnya ‘yang penting awak, bukan birthday awak..’ Kata2 dia menyedarkan aku tentang tanggapan terhadap sebuah persahabatan. Aku dapat mengesan sesuatu dari sms tu. Rupanya bukanlah ucapan ulangtahun yang jadi fokus utama dia malam tu tapi sebenarnya dia cuba bagitau aku yang dia sentiasa ingat pada aku walaupun kami dah tak berhubung sejak 4 bulan lalu atas sebab2 yang tak boleh aku nyatakan disini.

Dalam banyak2 sms yang aku terima, ada satu sms yang aku rasa sangat unik. Tau kenapa? Cuba baca ni ‘saya tak tau berapa banyak sms ucapan ulangtahun yang masuk dalam inbox awak malam ni tapi saya harap, sms saya lah yang paling awak tunggu’. Senyum lebar aku baca mesej tuh. Hehehe. Dan yang lebih unik lagi, malam ulangtahun aku tu, aku cuma terima satu aje panggilan telefon, dari kawan yang aku kenal, juga 5 tahun dulu. Dan perkara yang paling menarik aku rasa dihari ulangtahun kelahiran aku 4hb 3 tu bila ada yang menelefon dan tanya samaada aku dapat atau tak mesej yang dia bagi malam tu. Aku cakap dapat dan aku dah baca. Yang jadi menarik sebab dia boleh suruh aku ulang balik mesej yang dia bagi. Macamana aku nak ulang sebab aku tak ingat. Banyak sangat mesej yang masuk malam tu. Aku terus gelak. Hahahaha..

Macam2 fi’il manusia ni. Apapun, aku nak ucap terima ksih sangat2 kat sume yang bagi mesej ucapan selamat mahupun yang kol masa ulangtahun kelahiran aku. Takde ucapan paling bernilai dapat aku ucapkan pada kalian selain ucapan terima kasih yang tak terhingga. Perlakuan kalian menunjukkan betapa kalian menyayangi aku. Semoga Allah memberkati perhubungan yang terjalin antara kita untuk selamanya. Sanah helwah buat diri aku. Semoga dengan berkurangnya umur ni, dapat meningkatkan tahap kesedaran aku untuk menambahkan amal kerana boleh jadi, detik kematian datang pada saat ini!

0 comments:

Post a Comment