Monday, June 11, 2012

BATAS SABAR..


Malam ni aku rasa down sangat.Macam2 cerita aku dengar pasal aku yang diceritakan oleh seseorang.Dia adalah manusia yang tak pernah berhenti memburukkan aku dari dulu sampai sekarang..

Aku telan semua pahit hasil dari tindakan dia yang suka menjaja keburukan aku.Belum pernah sekalipun aku menyerang secara berdepan sebab masih menjaga titah agama. Dah 9 tahun aku sabar, dari sekolah menengah tapi umpat keji dia pada aku tak pernah surut.

Dia pernah label aku playgirl, pernah label aku jahat. Sekarang? Lebih hina dari semua tu. Tolong jangan lupa kalau aku juga manusia yg punya batas sabar.Cukuplah dengan ujian2 sudah. Jangan sakitkan lagi aku yang dah sedia sakit.

Aku tak tau apa yang dia tak puas hati dengan aku sampai sanggup melempar tuduhan yang tak berasas. Kantoi rokok, judi, hampir kena buang dari melanjutkan pengajian, cerita lucah2-itu semua buruk dia yang tak pernah aku jaja pada orang.Tapi dia?! Semua orang tak betul. Yang berpurdah lagikan dihina. Yang baiknya..dia. Bila berlaku perselisihan faham antara mak dia dengan adik aku dimekah baru2 ni, baru aku tau kenapa dia sehina dan sesenteng tu.Like mother like son!

Aku dah puas tanggung sakit derita sebab orang.Ini mungkin bukan ujian tapi kifarah atas semua dosa yg pernah aku lakukan.Apapun alasannya, dia tetap tak berhak untuk jaja bukan2 tentang aku kalau sehelai rambut aku pun tak pernah terlihat dek mata dia! Sepanjang hidup, aku tak akan pernah redha atas segala umpat kejinya sebab bagi aku, cuma ada seorang saja manusia atas muka bumi ni yang berhak untuk menyalahkan aku dan yang pasti, manusia tu bukanlah dia!

Kalau orang kata aku emosi hari ni, ya!Memang aku emosi sebab maruah aku dipijak orang. Cuma perempuan yang tak bermaruah boleh terima bila maruahnya dicampak golekkan. Memang aku pernah buat salah dalam hidup kerana salah itu proses pembelajaran tapi dia yang tak pernah faham erti salah akan terus menyalahkan orang.

Kalau aku sejahat dia,dah lama aku sebarkan luaskan gambar dan nama dia dalam internet. Biar seluruh dunia tau sekeji apa dia yang berselindung di balik ketahfizannya.Tapi aku bukan serendah tu dan aku tak akan sesekali merendahkan martabat aku untuk lelaki murah macam dia.

Aku memang tak boleh jumpa semua orang untuk jelaskan kesemuanya sebab aku tak punya kemampuan untuk berbuat demikian.Tapi aku tak pernah lupa janji Allah.Mungkin dia yang terlupa bahawa kita masih punya mahkamah akhirat.Tunggu saja bila Allah tontonkan semula segala perbuatan kita didunia.Masa tu nanti..semua orang akan tau siapa sebenarnya aku dan boleh menilai apa benar aku ini perempuan hina seperti yang dia gambarkan pada semua orang.

Aku pihak yang teraniaya. Aku takkan pernah henti berdoa moga satu saat nanti bila dia sedar, dia akan bersihkan semula nama aku atau dia terpaksa melutut mohon kemaafan bagi melepaskan diri dari tambatan neraka. Pilih antara dua. Pesan  ringkas untuk dia..tunggu aku.Kita jumpa diakhirat!!

0 comments:

Post a Comment