Sunday, June 17, 2012

NIKMAT YANG HILANG..


Aku tak berapa sihat.Batuk dan selsema. Tak pasti sama ada selsema ni jangkitan  dari bumi Mekah atau memang dah musim selsema sekarang.

Sejak akhir2 ni selalu rasa penat & sakit kepala.Tak pasti apa puncanya.Adik aku pun alami symptom yang sama.Dah berapa hari dia mintak aku belikan cool fever.Petang tadi hantar dia pegi klinik swasta.Doktor kata adik aku kurang darah.Kena pegi hospital, suruh doktor masukkan darah yang orang derma tu.Kalau dah namanya sakit keturunan, mengelak macammana pun, tetap kena jugak.Aku pun ada masalah sama.Low blood pressure.Kalau sekali kena, sampai terfikir mungkin tu lah penghujung hayat.

Jari kaki pun tak elok lagi.Aku dah decide.kali ni taknak bertangguh.Aku kena pegi jugak KPJ.Kalau tak pun, aku akan pegi salam atau columbia dalam masa terdekat.Sakit kaki aku ni tak tertanggung dah.Berjalan boleh tapi sakitnya menahan jalan tu,cuma Allah yang tau.Jari aku tergantung aje macam orang cacat.Dah nak masuk 4 bulan, keadaan kaki aku masih macam ni.Dan untuk 4 bulan ni, belum pernah ada hari yang aku solat berdiri.Allah dah tarik nikmat solat berdiri tu.Kena redha solat duduk sepanjang 4 bulan ni.Dan sepanjang 4 bulan ni jugak,aku terpaksa tahan malu berselipar kehulu kehilir sebab kaki aku dah bengkak dan tak boleh terima kasut.Macam ni lah rasanya bila nikmat yang Allah tarik hilang..

Nak tulis ni pun dah macam tak semangat.Rasa penat sangat.Dah berapa kali aku menguap walhal baru pukul 9 malam.Insyaallah,nanti kalau dh ok sikit, aku tulis perkara yang berfaedah untuk dijadikan panduan dan pengajaran. Kepala berat sangat + batuk + selsema.Tido dulu semua.Selamat malam.Sampai ketemu lagi.Salam muhasabah dan kasih sayang..

0 comments:

Post a Comment